גבינות יורו

טיפים לאירוח מושלם

יש הרבה דרכים לאירוח מושלם בשבועות, הבאנו לכם את 11 הטיפים והמתכונים הטובים ביותר לערב החג, כאלה שגם יעשו שמח לכולם וגם לא יפסיקו לסחוט מחמאות ותמונות מהאורחים

  1. גבינות אמיתיות מגישים בטמפרטורת החדר. בכל מה שקשור לגבינות המיוחדות שקניתם, אל תוציאו אותן מהמקרר ברגע האחרון, בעוד שחלק מהכיף שבגבינות המיוחדות שלנו הוא המרקם והטמפרטורה. תנו להן להתארח מינימום חצי שעה על השולחן לפני ההגשה. 
  2. תגישו פיצה לאורחים. הילדים שלנו תמיד יחייכו כשיראו מגש של פיצה  על השולחן וגם סבא וסבתא לא יוכלו להישאר אדישים. אבל מתי בפעם האחרונה אכלתם פיצה בערב חג? אם התשובה היא לא, אז שבועות זה אחלה טיימינג לפעם ראשונה. בערב חג כמו בערב חג, כל דבר צריך להיות חגיגי, לכן אני ממליצה על שילוב של 3 גבינות שונות יחד על הפיצה שלכם – מוצרלה טרייה, גבינת עזים וגאודה מגורדת. שילוב מעולה שמשאיר טעם של עוד. 
  3. מכינים מגש גבינות? הוסיפו לידן פירות, ריבה ואגוזים: אגוזי מלך, שקדים, תאנים, אגסים, אפרסקים וכמובן ענבים ילכו מצוין ליד הגבינות הטעימות שלנו. 
  4. יין אדום מומלץ להגיש צונן. נכון שיין לבן ורוזה אנחנו רגילים לשתות מצונן היטב אבל גם את היין האדום מומלץ לקרר היטב לפני ההגשה לצד הגבינות.
  5. תעשו סדר בגבינות. השולחן עמוס בהמון סוגים של גבינות טעימות בפלטות מרשימות, ואתם כבר לא בטוחים מהי הצ'דר ומהי הגאודה? הבולגרית היא מחלב כבשים או עיזים? ואתם שארגנתם את השולחן ודאגתם להכל עומדים פתאום מובכים ולא זוכרים מה בדיוק כל דבר.
    דרך מצוינת להתגבר על זה היא להכין שילוט לכל גבינה. רוצים לשדרג עוד יותר? קחו פקקים של יין ורשמו עליהם את שמות הגבינות גם יעשה סדר, וגם ייתן טוויסט עיצובי שכנראה לא תראו בסטורי של השכנים.
  6. תפתיעו את כולם, וגם את עצמכם. שבועות זה הזמן הטוב ביותר לטעום את המוצרים שתמיד הסתכלתם עליהם במדף בהססנות כשבחרתם שוב בגבינה צהובה. גבינות יורו השונות כמו גאודה וקשקבל למשל יהוו תחליף מצוין ועשיר יותר בטעמים.
  7. אל תפחדו מהמילה 'עובש'. גבינות כחולות ולבנות עם עובש הן גבינות מעולות, אצלנו ביורו מחלבות אירופה יש גם את הברי והקממבר הצרפתיות וגם את הגבינה הכחולה הנפלאה, שהן כולן עם עובש וטעם יחסית עדין וממכר. גם ילדים דרך אגב, אל תפחדו לנסות.
  8. שלבו בין מתוק למלוח. השילוב בין מלוח למתוק בגבינות יוצר טעמים סוחפים בכל מה שקשור לגבינות. נסו לפזר מעט גבינת קשקבל מגורדת איכותית של יורו מחלבות אירופה מעל קראמבל תפוחים שהכנתם ותהיו מופתעים מהתוצאה הממכרת.
  9. הכינו פשטידה של פעם. אין שולחן חג בשבועות בלי פשטידה, אבל איך מכינים פשטידה מנצחת שברגע שהיא נחתכת כולם חוטפים חתיכה לצלחת שלהם? פשוט מאד – עם מתכון מנצח שהולך עם כל ירק שרק תבחרו. בין אם מדובר בפשטידת ברוקולי, פשטידת תירס, או בכלל שילובים כמו פטריות וכרישה או כרובית וקישוא.
  10. פסטה דואט גבינות –  היא פסטה ברוטב של 2 גבינות נהדרות, שיוצרות מנת פסטה פשוט מעולה שתשגר אתכם בזיכרון היישר למסעדות הכי טובות באיטליה. אבל איך מכינים פסטה כזו טעימה? את האמת, זה נורא פשוט. מכינים חבילה של פסטה בצורה שהכי אוהבים ומשם ממשיכים
    על מחבת עמוקה מטגנים עם 2 כפות של שמן זית בצל לבן אחד חתוך לרצועות דקות.
    מוסיפים מיכל שמנת מתוקה ו-2 שיני שום קצוצות ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם, ומוסיפים קורט של אגוז מוסקט להעשרת הטעמים.
    ועכשיו מתחיל הכיף האמיתי – הוסיפו מוצרלה וגאודה מגורדת של יורו מחלבות אירופה ותשאירו את האורחים המומים מהטעם העמוק שנוצר מהשילוב הזה.
    לאחר שדואט הגבינות הזה נמס אל תוך המחבת ומתחיל מעט לבעבע, זה אומר שהכול כבר כמעט מוכן. אז רק הוסיפו את הפסטה המוכנה למחבת של הרוטב, וחממו על אש קטנה עוד 3-5 דקות עד שכל הטעמים יתערבבו והפסטה תהייה עטופה ברוטב.
    עוד דבר חשוב – אל תשכחו להוסיף גם פרמזן בצלחת הגשה ליד, כי תכלס – אין כזה דבר יותר מדי גבינה.
  11. אל תחתכו את הגבינות לקוביות. ברגע שחותכים גבינה, היא מתקמצנת לכן מומלץ להגישה בגופה המלא לצד סכין גבינות קטן. ככה שכל אחד ייקח לו כמה ואיך שהוא מעדיף.

 

 

גבינות יורו